Friday, September 10, 2010

Teknik 1 - Işık (Doğal) - Mekan 1

Fotoğraf Yolculuğu'mun ilk durağı ViaPort oldu, ViaPort İstanbul - Kurtköy de, öncelikli amacı Sabiha Gökçen Havaalına'na gelen veya giden yolculara hizmet etmek olan açık bir AVM... Hava önce güzel güneşli iken, sonrasında bir hayli rüzgar ve kapalı bir hava ile uğraşmak zorunda kaldık... Neyse, çok uzatmadan, fotoğrafları paylaşıp soruları yanıtlayayım...


Gözler alışverişte

Lunaparktan bir görüntü

Viaport Otopark

İnerken


Neyi Geliştirmeliyim?

  • Henüz elimde fotoğraf makinesi ile çok rahat değilim, hatta bugün bir grubu çekerken, bana baktıklarını düşünüp hemen başka şeyleri çekiyormuş gibi yaptım... Kendime biraz daha güvenmeliyim, kötü birşey yapmıyorum ki...
  • Fotoğraf makinesinin Manuel ayarlarını çabucak yapamadığım için Apertür Öncelikli modda çekim yaptım, Manuel ayarların kullanımını çabuklaştırmalıyım..
  • Kompozisyon çalışmamı geliştirmem gerekiyor..

Kamera Fonksiyonlarını Düzgün Kullanabildim mi?

  • Çok iyi olmasa da kullanabildim, özellikle Histogram kullanmaya çalışarak, aşırı veya az pozlama yapmamaya çalıştım.

Bu Teknik Üzerinde Daha Fazla Araştırma Yapmalı mıyım?

  • Okumaya devam etmekte fayda var

Bu Tekniği Daha İyi Nasıl Uygulayabilirim?

  • Işığı doğru zamanlarda uygulamak gerekiyor.
  • Fazla veya az pozlama yapmamaya özen göstermeli

Konu Edindiğim Nesneyi Değiştirmeli miyim?

  • Konum insanlardı, değiştirmem gerekmiyor sanırım.

Bu Çekimi Yapmak İçin Özel Teknikler Var mı?

  • Şu ana kadar bildiğim kadarıyla yok

Saklamaya Değer Fotoğraflar Çektim mi?

  • Birkaç tanesi güzel oldu.

Bu Fotoğrafları Çerçeveletmeli miyim?

  • Sanırım hayır.

Tekrardan fotoğraf çekmeye başlamam açısından güzel bir yolculuk oldu, fakat sanırım, daha ilginç mekanlarda fotoğraf çekmeye başlamalıyım.


No comments:

Post a Comment